nuffnang adv

lazada adv

Tuesday, April 23, 2013

PRU 13: Umno patut malu kepada PAS – TG Haji Salleh


Harakahdaily,23 Apr 2013

Tuan Guru Haji Salleh ketika ditemubual wartawan Harakah.

SIK: Pemimpin Umno sewajarnya merasa malu kepada PAS, kata Mudir Madrasah Al-Rahmaniah di sini, Tuan Guru Haji Salleh Musa.

Beliau berkata, ini kerana PAS istiqamah meneruskan perjuangan yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w. sedangkan Umno secara umumnya tidak mahu kepada Islam.

Secara perbandingan, beliau mengambil contoh bagaimana Umno tidak lagi mengadakan konsert hiburan sebagaimana mereka berkuasa di Kedah sebelum ini setelah pentadbiran negeri ini diterajui oleh PAS.

“Dia (Umno) tak tergamak buat hiburan bila PAS ada (berkuasa),” ujarnya ketika ditemubual di Madrasah Al-Rahmaniah, kelmarin.

Jelasnya, untuk menentukan arah tuju perjuangan PAS dan Umno, ia seharusnya dilihat kepada sumber rujukan yang diambil oleh kedua-duanya.

Beliau menambah, perjuangan PAS adalah untuk menegakkan amar maaruf dan mencegah kemungkaran dalam usaha meneruskan perjuangan Rasulullah s.a.w.

Justeru, beliau meminta umat Islam memberikan sokongan kepada PAS pada PRU13 ini.

Jelas beliau lagi, perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS amat berbeza dengan Umno yang mahu menyekat perjuangan Islam.

“Pangkah (undi) PAS wajib, apa perjuangan Nabi s.a.w. kita mesti tolong, baru kita dapat syafaat di akhirat nanti,” jelasnya.

sumber: Harakah Daily

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...