nuffnang adv

lazada adv

Monday, April 22, 2013

PRU 13: Putrajaya: Gelabah, Muhyiddin mula serang Husam Musa


Harakahdaily,22 Apr 2013

PUTRAJAYA: Melihat sambutan warga Putrajaya semakin hangat hari ke hari kepada calon PAS Datuk Haji Husam Musa, Umno mula melancarkan serangan terhadap beliau.

Dan orang yang melancarkan serangan ini bukan calang-calang orang tetapi Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kemungkinan melihat Tengku Adnan semakin lemas tatkala Husam semakin disambut di Putrajaya, Muhyiddin semalam menyerang Husam dengan mempersoalkan rasional Naib Presiden PAS itu bertanding di dua negeri, Kelantan mempertahankan kerusi Salor dan Putrajaya.

Muhyiddin juga mengeluarkan teori pelik menyatakan bahawa Husam disisihkan di Kelantan dan sebab itu diletakkan di Putrajaya.

"Kita (BN) nak jadi wakil rakyat di sini, nak kerja...orang Putrajaya ni mesti tentukan dia kalah teruk, kalau boleh hilang wang pertaruhan," kata Muhyiddin.

Serangan Muhyiddin datang apabila beliau ditangkap menipu di TV3 berkata BN menang percuma di Senggarang, walhal di sana menyaksikan pertandingan dua penjuru antara PAS dan BN.

Sementara itu, Page Facebook P-125 Putrajaya milik Husam menjadi perbualan hangat di Facebook.

Dalam masa seminggu sahaja berjaya menarik lebih 19,000 peminat dan lebih 35,000 sedang mengikuti perkembangan kempen Husam di Putrajaya.

Perkembangan ini menyebabkan Umno tidak senang duduk. Kesemua tempat yang dilawati Husam diberikan sambutan yang sungguh menggalakkan.

“Husam walaupun orang baru, kami dah rasa dekat. Tengku Adnan dah memang orang lama – Kehadiran Husam ini seperti kita mencuba benda baru sebelum membeli. Rasa dah terpikat sekarang tinggal nak bayar sahaja,” kata seorang penduduk Putrajaya bernama Affendi Mohamad kepada Harakahdaily.

Semasa PRU 2008, Tengku Adnan menang dengan majoriti 2,734, dengan mendapat 4,038 undi berbanding calon PAS Mohd Noor Mohamad yang hanya mendapat 1,304 undi.

Apakah Husam dapat mencabar Adnan? Dengan situasi dan mood rakyat Putrajaya sekarang, nampaknya di sini sudah menjadi satu pertandingan sengit, dan bukannya seperti dulu ‘sure win’ untuk Umno.

sumber:Harakah Daily

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...