nuffnang adv

lazada adv

Saturday, April 27, 2013

pru 13: Chua: 'Anwar akan jadi macam Pak Lah'


NONE


 
Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata sekiranya  Pakatan Rakyat menawan Putrajaya dan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri, maka kerajaannya akan menjadi macam pentadbiran bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi yang hanya asyik tentang halehwal Islam.

"Saya telah berpeluang berkhidmat di bawah Pak Lah (Abdullah 
Ahmad) dan (Perdana Menteri sementara) Datuk Seri Najib Tun Razak," kata Chua yang pernah berkhidmat sebagai menteri kesihatan semasa pentadbiran Abdullah.

"Saya dapat lihat perbezaannya. Kepimpinan mereka berbeza sama sekali, begitu juga hasilnya, ini sangat jelas.

"Apabila Pak Lah memimpin negara, setiap hari beliau akan bercakap mengenai Islam Hadhari, tetapi tidak pernah tentang ekonomi, kerana latarbelakang (pengajian Islam) Pak Lah adalah sama seperti Anwar (atas), mereka tidak tahu tentang ekonomi, mereka hanya bercakap mengenai doa," katanya di majlis makan tengah bersama dengan 150 orang di Jementah, Segamat petang ini.

NONESebaliknya, kata Chua, Najib memberi banyak memberi tumpuan kepada ekonomi.

"Di bawah Najib, ianya benar-benar berbeza sekarang, setiap hari penekanan adalah kepada pembangunan ekonomi dan kita percaya ini adalah landasan yang betul," katanya kepada hadirin yang sebahagian besarnya masyarakat Cina.

Oleh itu, katanya, isu siapa yang akan menjadi perdana menteri adalah amat penting.

sumber: Malaysia kini

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...