nuffnang adv

lazada adv

Thursday, November 15, 2018

Catatan Dari D9 ke Tahanan Tanp Bicara... Ali Batshah

Foto Mohd Ali Ameer Batsyah.

TELUNJUK LURUS,KELINGKING BERKAIT

Wahai Pak Rahim lebam mantan KPN, yang menumbuk mata mantan timb PM Malaysia
Bukan kan kamu yang menumbuk DSAI dalam keadaan beliau mata tertutup,tangan bergari, 

Dan kamu juga yang menipu sekelian rakyat di kaca tv " nauzubillah kita polis profesional,tidak akan membuat kerja macam tu, DSAI dalam keadaan sihat"....betapa lurus nya penunjuk kamu ,memukau PM percaya kamu seorang yang lurus,hingga terlupa 3 lagi jari kamu begitu bengkuk menunjukkan kearah tubuh kamu



Kalau lah DSAI mantan Timb PM yang punya pengaruh dan penyokong jutaan orang ,kamu boleh perlakukan sebegitu, maka apa lah yang ada pada aku seorang insan kerdil yang menjalankan tugas seberapa jujur yang dapat, maka dengahn mudah kau bole perdayakan seorang timbalan menteri dalam negeri ,yang begitu takut untuk bertanggung jawab dan tegas dalam mendaulatkan undang undang negara...


Undang-undang drakonian menjadi senjata kamu untuk cerita fitnah konon nya aku terlibat samun 34 kes bersama anggota bawahan aku, dan kau gunakan tahanan di PRC 2 bulan untuk proses turn over merosakkan kekuatan minda aku,agar tunduk pada versi fitnah kamu,supaya aku mengaku pada tuduhan fitnah tersebut...


Bila gagal untuk dapat kan pengakuan palsu aku,maka kau masih gunakan pengaruh telunjuk lurus kelingkit berkait kau utk pastikan pak menteri keluar kan perintah supaya aku di sumbat ke Simpang Renggam dgn dua (2) pertuduhan palsu yg aku tiada kaitan langsung...


Wahai mantan KP Johor Dato AhmRag...kau juga seorang ketua yang telunjuk lurus kelingking berkait....berperanan utama dalam merencanakan aku di sumbat ke Spg Renggam dan kau berlepas tangan....


Masih ingat kah kau,bila memanggil aku mengadap kau di bukit Aman sejurus aku bersabung nyawa dgn team UTC kendalian aku bertempur dgn kumpulan penjenayah dari dragon 9 ,yang telah membeli beberapa anggota polis ,menyeludup senjata api dan melaku kan rompakan dan bunuh tetapi di lindungi kegiatan nya oleh anggota dan pegawai pegawai yang kau tidak pernah ambil tindakan pada mereka,walaupun telah beberapa kali aku maklumkan pada kau,aku tangkap rakan sejenayah mereka,tetapi selaku pengerusi mesyuarat operasi mingguan,kau telah buatkan aku kena dedahkan siapa target target suspek penjenayah,juga aku dedahkan siapa sumber sumber A1 aku ,supaya di handle oleh pegawai yg lain...


Kerana cara kau lah ,sumber sumber A1 aku telah terancam nyawa nya oleh penjenayah dan oleh angguta polis dan pegawai yang bersongkol dengan kegiatan Insp RamMokh CPJ ,yang kau anugerah kan dia bersama team bengkuk nya surat kepujian ,setelah kau terajang aku keluar dari D9 Johor


Kau yang begitu bangga bagi tahu kami semua dalam suatu mesyuarat,menyindir aku konon nya buat kerja nak dapat nama,dan kau kata kau ni kerana seorang yang tegas,maka taukeh kedai kereta di JB telah jual kereta mewah dgn harga separuh...

.
Itu bukan kerana kau tegas,sebenar nya kau ia lah "telunjuk lurus kelingking berkait" itu rasuah lah....taukeh tu punya rangkaian dgn dragon 9...org kanan taukeh tu dulu ,sebelum kau sampai,nama Tony Abdullah ,wanted Bkt Aman tetapi punyai kwn kwn ramai dari pegawai tinggi Bkt Aman...


Tony Abdullah ni lah yg berjaya dgn licik nya ,melarikan 8 banduan yg telah di hukum mati,dari penjara air molek JB....aku terpaksa bersengkang mata berkorban ,buat operasi buruan dan dapat tangkap seorang daripada nya di Kuala Selangor....yang lain lepas ke Siam...dan Tony Abdullah ni lah yang bawa sekumpulan gengster Dragon 9 turun JB dlm misi utk bunuh aku( chincia Ali)....masa aku dan team operasi khas aku serbu mereka ketika mesyuarat geng mereka di Sri Tebrau(ops kuda tari) dia melawan dan kami berbalas tembak....salah seorang dari geng nya berjaya lari,wong chee kong,tetapi adik wong chee kong tumpas



Foto Mohd Ali Ameer Batsyah.
Wong chee kong ni lah yang dapat maklumat peranan aku dan sumber aku ,setelah bocor dari mesyuarat ops api skudai yg kau jadi pengerusi, kau yang suruh aku dedahkan siapa target, dan sumber aku,anggota dan pegawai yg di payung oleh wong chee kong ,bocorkan maklumat ini,wong chee kong telefon aku dan terus jumpa aku di pejabat D9 ....kau tahu kah betapa berani nya gengster ini datang warning aku,hanya di masa kau jadi KP Johor...
Kemudian bila aku dan Tuan Param jumpa kau,aku brief kan ancaman WCK,kau herdik aku dgn tuduhan kenapa aku call WCK dtg pejabat aku dan nak jadikan WCK source???? Teruk betul kau ni yg sentiasa cari salah aku



Di bawah KP Johor kau,maka Insp RamMokh berani buat surat hantar ke KPN Rahim mata lebam dan ke MKN menfitnah aku konon nya pernah merompak 34 kes dgn UTC Johor


Bila aku di Selangor mendedahkan jenayah Insp RamMokh dan Ku Izam, kau telah sedia dengan cerita fitnah utk EO aku,walau pun EO berlaku masa tu kau dah bersara,tetapi di sambungkan oleh D7 bkt aman dan D7 johor mengikut telunjuk KPN pula,tetapi Kpl Salleh telah mengikut telunjuk kau utk fitnah aku kes BPR yg report awal tahun 1995 ketika aku masih di JB ,kau KP Johor telah di NFA ole I.O kes ASP Ishak,dan fitnah baru ni repot kes lain ,tetapi bicara kes yg telah di NFA....pelik pelik pelik tektik kotor kau,hanya nak susahkan aku supaya di tahan kerja sebelum di EO penjara buang kerja


Telunjuk lurus kelingking berkait kau...kau kata pada kami ,kau KP yg lurus tidak tunduk pada gengster dan taukeh judi pelacuran yg rapat dengan KP KP Johor terdahulu,melalui golf sbb kau tidak minat golf,minat kau ia lah memburu bersama KCK Johor yg baru masa tu ACP Peace Shah yg selalu beri laporan buruk aku melalui repot SB....


Tapi aku nak bagi tahu kau ,suatu hari geng berburu kau ni ia lah taukeh taukeh nite club dan judi pelacuran yg sama ,yang selalu berjudi di rumah KCK peace shah, mereka ni lah yang selalu telefon aku ,ugut aku dan saja tunjukkan hubungan baik mereka dgn kau dan KCK dan sudah tentu Keh Pi En mata lebam juga.. suatu hari dia masuk pintu pengawal IPK Johor...aku kebetulan ada kat situ...


Dia panggil aku ...tunjuk aku sepucuk pistol kepunyaan kau,tertinggal dalam kereta penjangak ni masa berburu sama kau semalam nya...itu lah betapa lurus nya kau yg begitu memandang serong dan usaha bencanakan aku,sebenar nya di belakang kamu semua ia lah dalang dalang Dragon 9 yg sumber aku dah bagi tahu aku dari awal" boss dia orang sangat kuat boss,kita boleh mati kena bunuh boss,bukit aman pun orang dia boss...tapi saya boleh kerja dengan boss sahaja,sebab boss orang kuat sembahyang,boss tidak minum,tidak minta wang tidak minta ahmoy,lain polis semua teruk boss,wang mahu,ahmoy mau semua mahu".....


Suatu hari aku balik dari bicara kes BPR dari mahkamah sesyen,masa tu aku dah dalam penjara Spg Renggam kes EO .....hari tu mahkamah bebaskan aku dari fitnah kes BPR,detail cerita dlm siri " dari D9 ke tahanan tanpa bicara"...

.
Ibu aku yang gembira bila aku bebas,terkedu semula lihat aku di gari dan naik kereta penjara...sambil ibu menunggu kepulangan aku,sampai akhir hayat nya selang 2 bulan lepas....


Sampai di penjara Spg Renggam ,selepas di check di bilik pengawal...di bogelkan check punggung semua,aku pun di 
letakkan di suatu cell sementara di bawa ke dome oleh UKP

Seorang tahanan cina tegur aku dgn senyum" boss arr,chinca Ali, sy kenal boss ,boss tak kenal saya".....
Ooo aku balas dgn sedikit senyum


" Dulu boss ada buat projek tembak perompak kedai emas dekat keluang,itu semua kawan saya boss,tapi saya dua (2) ada kereta lagi satu lari.....arrr itu cerita lama boss....tapi boss apa pasal masuk sini ???)


" Polis bukit aman cakap saya pacio lah(samun)....
" Ooo tak patut polis buat macam ini boss,kita orang pun tak marah boss macam ini,boss buat kerja bukan pacio"
"Awak apa kes?"....aku tanya balik
" Saya 3 beradik bunuh orang boss,ini orang dia bagi adik perempuan saya kerja lotoyau(di lacurkan)....tapi saya mau kasi 2 adik saya selamat,saya mengaku sy buat satu orang...."
" Saya salute awak,abang yang bagus"
"Tapi boss ,saya lagi salute,betul cakap boss kaki pacio memang takut sama boss,tapi tak benci boss,boss tak pernah pau orang"....


Begitu lah penjenayah pun ada integriti dan sifat kemanusian dan naluri insan, berbalik pada mereka mereka pegawai "telunjuk lurus kelingking berkait " .....di mana harga diri kamu dengan uniform dan pangkat yang kamu pakai


Dua gambar ,menterjemahkan keadaan aku dalam menanggung risiko ketika menjalankan tugas


Gambar 1....ketika menerima surat kepujian KPN dari KP Johor Tuan Onn Muda yg sangat baik ,jujur tetapi telah di fitnah oleh sekumpulan taukeh cina di dalang kump dragon 9,membuatkan Tuan Onn Muda di arah bertukar frozen post ke bukit Aman, membawa pada beliau saman Akhbar tabloid yang viralkan fitnah tersebut,dan beliau menang ratusan ribu daalm saman tersebut,di ganti oleh KP Dato AhmRag membawa pada episod hitam aku sehingga di penjara tanpa bicara....


Gambar 2....sejurus menziarahi kubur arwah ibu yang di pisahkan dengan oleh maknusia maknusia durjana "telunjuk lurus kelingking berkait".....
Insya Allah ada banyak lagi cerita yg akan aku muatkan dalam page "dari D9 ke tahanan tanpa bicara"
Akan aku dedahkan bersama Tuan Mohd Asri Bakar untuk kangkahan susulan...

.
Doa kan kami wahai rakan taulan


Foto Mohd Asri Bakar.

sumber: FB Ali Batshah

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...