nuffnang adv

lazada adv

Thursday, November 15, 2018

Catatan yang menggemparkan, Dari D9 ke Tahanan Tanpa Bicara Ali Batshah...


Foto Mohd Ali Ameer Batsyah.

kATA ORANG KALAU NAK CARI BURUK SESEORANG....TANYA LAH PADA MUSUH NYA
Buat lah seribu kebaikan,tetapi kalau orang yang berhati dengki dan busuk hati,semua nya itu di terjemahkan pada keburukan sahaja
Tetapi jika hati itu bersih maka tidak akan di usha untuk mencari cari sedikit kesalahan dalam seribu kebaikkan ,untuk di hebahkan dan di musnahkan kehidupan pada orang yang di dengkikan......


AKU DAN DAKWAH TABLIGH BERPISAH TIADA


Setelah aku di tukarkan dari D9 Johor (UTC) ke IPK Selangor Pegawai Gerakan yang tidak ada kena mengena lagi dengan " crime buster".....selang (4) bulan sahaja atas usaha KP Selangor dan OCCI Selangor masa itu ,aku telah di kembalikan semula dalam cawangan D9 IPK Selangor dan UTC Selangor pun di tubuhkan bawah penyeliaan aku sebagai " field officer"...


Ini merupakan suatu tamparan pada KP Johor Dato AhmRag yang tidak mengkehendaki aku dalam D9 dengan cerita fitnah yang tidak betul,tidak di selidiki dan tidak di panggil aku untuk memberi penjelasan ,terus bubar UTC Johor dan aku di tukar keluar


Dalam masa (5) bulan setengah sahaja aku mengendali UTC Selangor,telah berjaya dalam (5) operasi khas memerangi dan menumpaskan penjenayah bersenjata api dalam pertempuran dengan kumpulan mereka,membawa pada sejumlah (23) orang penjenayah mati tertembak semasa bertempur dan sejumlah ebih kurang (14) pucuk senjata api di rampas ( kisah lebih detail insya Allah ada dalam buku " dari D9 ke tahanan tanpa bicara " yang akan di terbitkan tidak lama lagi insya Allah


Nota: pada siapa yang bertanya tentang buku tersebut,insya Allah admin sedang giat menulis untuk melengkapkan dalam bentuk sebuah buku,terpaksa kerja keras edit tatabahasa aku yang mungkin tidak tersusun,sebab aku bukan seorang penulis yang baik.....


Operasi terakhir aku bersama UTC D9 IPK Selangor, ia lah Ops Api Amang Tuba menumpaskan sekumpulan penhenayah bangsa india yang juga tersangat ganas....


Macam biasa selepas aku menyempurnakan tugas operasi aku ,aku akan mohon cuti panjang dan cuti tanpa gaji untuk keluar berdakwah tabligh....


Aku mula cuti pada 26.3.1996 -3.7.1996
Sebelum aku bercuti,OCCI minta aku buatkan suatu surat pendedahan perbuatan Insp RamMokh dan bekas angguta surveillance team B UTC Johor yang kini bawah penyeliaan Insp RamMokh kerana mengugut keselamatan termasuk ugut bunuh Sumber A1 aku ,hanya kerana takut rahsia kegiatan jenayah mereka di Johor terbongkar ....( Cerita detail dlm buku dari D9 ke Tahanan Tanpa bicara)


Kali ini aku akan keluar dakwah dan tabligh ke Korea,Taiwan,Hong Kong dan Macau....sebelum aku terbang,OC aku call minta kalau bole aku tangguh kan cuti aku,kerana dalam tarikh tarikh cuti itu,aku terlibat dengan (2) acara penting


I.Untuk menerima anugerah Pingat Pahlawan Pasukan dari Yang di Pertuan Agong
ii....aku kena hadir untuk temuduga kenaikkan pangkat dari ASP ke DSP


Aku telah enggan menangguhkan cuti aku ,kerana jemaah telah di bentuk semasa Itimaq tabligh di Spore dan jemaah aku (5) orang termasuk (2) dari Brunai dan aku jadi amir (ketua) jemaah tersebut



Semasa aku di Johor Bahru,selepas menumpaskan kumpulan penjenayah Ops kumpulan Sumbawa,aku juga telah ambil cuti (4) bulan untuk belajar dakwah tabligh ke India,Pakistan dan Bangladesh,masa tarikh cuti tersebut bertembung dengan tarikh temuduga aku dari Chief Inspektor ke ASP,tetapi aku tetap terus kan cuti aku.....


Aku masih ingat semasa intake ke (2) temuduga Insp - ASP pengerusi nya Tan Sri Jaafar Abdul dengan wajah serius merenung aku dan bertanya,kenapa aku tidak hadir temuduga last intake?
Aku jawap aku tiada ,sbb bercuti panjang (4) bulan...
" Kamu pergi mana cuti panjang macam tu (4) bulan sehingga tidak hadir temuduga kenaikkan pangkat?"....Tan Sri tanya soalan mcm tu
Aku jawab" saya pergi India ,Pakistan dan Bangladesh,ziarah saudara saudara Islam saya yang mana dapat di sana Tan Sri"
Tan Sri senyum sedikit dan beri isyarat aku bole keluar....


Di luar peserta yang lain begitu hairan begitu sengkat aku dah keluar,minta tip soalan, aku cakap apa yang berlaku.....dalam hati aku ermm memang tak dapat lah,tapi aku relax saja,tak kesah pun....tetapi kawan kawan yang lain cakap itu tanda aku dapat lah.....
Rupa nya benar aku di naikkan pangkat ke ASP dari temu duga tersebut
Semasa di Taiwan,jemaah aku telah di bawa berdakwah dalam penjara Taiwan oleh NGO dakwah yang berpusat di masjid jame' Taipie....satu surat kebenaran di keluarkan oleh pemerintah Taiwan dengan alasan "orang dakwah in
i memang orang yang baik"

Penjara terletak di kawasan pergunugan macam kawasan peranginan pula....sampai di sana jemaah aku telah di bawa masuk dalam dome banduan....keadaan dalam penjara begitu kemas,ada double decker,tilam tebal,kipas angin,lantai marmar,bilik mandi pun bersih macam bilik mandi rumah juga, 

Macam biasa orang tabligh akan dakwah "iman dan amal,bercakap sekitar (6) perinsip sifat sifat yang ada pada Para Sahabat yang perlu kita ushakan untuk berjaya dunia akhirat....
Dakwah pada orang orang islam dari Morocco , Mesir dll, orang Malaysia yang ada seorang bangsa Cina Budha...kami dirikan sembahyang jemaah di dalam ....kemudian bacakan hadith fadhilat amal


Masa nak balik ,banduan yang islam sangat sebak dengan kehadiran kami,tetapi banduan Cina rakyat Malaysia pun turut sama,orang asal Kelang,janji nak masuk agama Islam.....
Berlawanan dengan apa yang aku alami dalam penjara tahanan di Sempang Renggam ...terlalu menyedihkan ...semua nya akan aku kesahkan dalam buku " dari D9 ke tahanan tanpa bicara"....di dalam kurungan yang keadaan nya pada mula nya seumpama aku di campakkan dalam kandang kumpulan serigala lapar,kemudian terasing seorang diri dengan saban malam menjadi santapan nyamuk terlalu banyak seumpama drakula menghisap darah....


Jangan lupa pada yang ingin mengikuti siri selanjut nya ....semua akan terdedah dalam siri " dari D9 ke tahanan tanpa bicara"


sumber: FB penuis sendiri..

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...