nuffnang adv

lazada adv

Sunday, July 13, 2014

Jom Bantu GAZA melalui AQSA SHARIF



Pengenalan / Sejarah


Tanggal 15 Mei 1948 merupakan peristiwa hitam bagi rakyat Palestin dan umat manusia amnya kerana pada tarikh ini, dengan rasminya tertubuh Negara Haram Israel. Peristiwa ini dikenali sebagai Nakhbah Palestin yang merujuk kepada penubuhan negara haram Israel. Nakhbah sendiri bermaksud “malapetaka atau bencana besar”. Peristiwa ini bermula dengan terlaksanaya kependudukan dan penjajahan haram oleh rejim Zionis ke atas tanah dan penduduk asal negara Palestin secara sistematik dengan bantuan PBB dan British.

AQSA SYARIF

Ditubuhkan dan diluluskan pendaftarannya di Malaysia pada 4 Februari 2010 sebagai suatu organisasi yang berprofil sukarela di atas dasar kemanusiaan. Aqsa Syarif (singkatan: AQSA) memberi maksud “Masjid Yang Dimuliakan”. Aqsa Syarif mempunyai empat misi iaitu Penyebaran Maklumat, Bantuan Kemanusiaan, Bantuan Kewangan dan Kerjasama. Dianggotai oleh lapan orang ahli lembaga dari berbagai latar belakang pendidikan dan kerjaya dan menjadi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kelima bernaung di bawah Pertubuhan IKRAM Malaysia. Berganding bahu menyumbang tanaga dan fikiran untuk kebaikan Palestin dan dunia secara amnya. Aqsa Syarif mengharap dorongan dan sokongan dari para sukarelawan dan seluruh rakyat Malaysia.

VISI

Menjadi peneraju dalam memperkukuhkan perjuangan membebaskan Al-Aqsa dan Palestin

MISI

Mengembling sumber kewangan dan pelbagai kepakaran masyarakat Malaysia bagi mencapai hasrat mengembalikan hak rakyat Palestin dan Ummah

MOTTO

Memperkasa Ummah – Membebaskan Al-Aqsa

OBJEKTIF

  1. Menyebar dan menyampaikan maklumat yang tepat kepada rakyat Malaysia tentang isu Masjid Al-Aqsa dan Palestin serta hak-hak mereka.
  2. Memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin.
  3. Memberi bantuan kewangan secara berterusan.
  4. Membina jaringan kerjasama dengan pelbagai organisasi yang berkaitan dengan Palestin di dalam dan di luar negara.

AKTIVITI AQSA SYARIF

Sejajar dengan misi Aqsa Syarif, pelbagai program dan projek sudah, sedang dan akan dilaksanakan. Di antaranya ialah memberi bantuan kemanusiaan melalui penghantaran bekalan makanan, perubatan dan keperluan pendidikan. Aqsa Syarif berusaha mengumpul dana dari rakyat dan pelbagai agensi awam dan swasta di Malaysia dan menyalurkan kepada rakyat di bumi Palestin dan di kem-kem sementara di luar negara seperti di Beirut, Jordan dan Syria. Kesemua itu bermula dengan aktiviti Aqsa Syarif di seluruh Malaysia seperti melalui kerjasama dengan agensi-agensi kerajaan, swasta dan pertubuhan-pertubuhan NGO seumpama melalui ceramah, penerbitan media dan aktiviti ‘fund raising’.
Aqsa Syarif bertekad untuk terus membantu rakyat Palestin dengan motto “Memperkasa Ummah, Membebaskan Al-Aqsa“.
Jika ingin menghulur bantuan bolehlah:


Borang Penajaan AYP & KMP


AQSA SYARIF telah dilantik oleh Takaful for Child Welfare, Salam Society & Ghirass for Society Development untuk menjadi wakil kutipan dana dan tajaan bagi anak yatim dan Wafrah bagi keluarga miskin di Palestin. Kami menyeru semua rakyat Malaysia agar turut sama dalam program ini dan membantu perjuangan mereka membebaskan Palestin. Cara-cara membuat tajaan adalah seperti berikut:
1.  Isikan borang online di sini: Borang Online AYP/KMP atau
2 . Muat turun borang yang disediakan. Pastikan anda mempunyai perisian Microsoft Office/Open Office dan PDF Reader.
      a. Right click (untuk Internet Explorer) atau click pada borang yang ingin dimuat turun. 
      b. Klik save target as (untuk Internet Explorer) atau save file / as jika menggunakan browser lain.
3. Isikan borang yang telah dimuat turun. 
4. Hantarkan semula borang beserta salinan pembayaran tersebut ke  projects@aqsasyarif.org.my atau FAKs ke 03 8734 9636.
5. Jika perlukan bantuan, hubungi bahagian projek di talian 03 -8733 4636.



No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...