nuffnang adv

lazada adv

Monday, March 31, 2014

MH370: Kunci pembuka sejarah akhir zaman?




Dengan pelbagai peristiwa besar yang berlaku hari ini jelas terbukti dan membuktikan bahawa kedatangan AL Masih Dajjal di akhir zaman semakin hampir bagi menyempurnakan rancangannya untuk menguasai dunia. Sudah separuh dunia telah dikuasainya dan telah diporak perandakan. 

Allah swt dan Rasululah saw telah memperingatkan kita sejak 1400 tahun yang lalu lagi tentang ancaman Dajal dan rangkaiannya, Yajuj dan Makjuj serta ancamannya pada akhir zaman ini.

Banyak peristiwa dunia yang berlaku hari ini seakan dirancang dengan begitu teliti dan sempurna seperti merekrut ' Mustafa Kamal Attaturk' bagi menjatuhkan Kerajaan Uthmaniah. Di mana Kamal Ataturk ini direkruk sejak awal lagi dan merupakan keturunan dan berdarah Yahudi di Anatolia, Turki. Setelah Mustafa Kamal mendapat kuasa, ia bagaikan mendapat sokongan yang hebat untuk melaksanakan kekuasaannya terutama menjauhkan Islam daripada dasarnya.

Pihak Yahudi melalui kuasa British dan Eropah begitu kuat menyokong dan menghantar penasihat bagi merencanakan dasar-dasar ketenteraan bagi melumpuhkan kerajaan Uthmaniah semasa Mustafa Kamal menjadi Jeneral Negara.

Dengan runtuhnya Kerajaan Islam Uthmaniah dengan penghinaan yang begitu teruk sekali, bermulalah era kerajaan republik diktator Ataturk yang penuh dengan hiburan dan wanita malah pusat pengajian Islam dan Masjid dilumpuhkan dan sistem sekular diperkenalkan.

Natijahnya Allah swt telah menunjukkan kuasanya dengan aib dan siksanya saat kematian Ataturk dengan diberi penyakit misteri, panas badan yang tak terhingga sehingga berendam dalam ais pun tidak reda, malah ditempatkan ditengah lautan agar sentiasa dingin, namun tidak juga reda sehinggalah ke akhir hayatnya. Di kejutkan lagi dengan bumi tidak menerima mayat Ataturk sehingga dikebumikan dalam simen konkrit dan marmar sehingga ke hari ini.

Dasar sekular dahulu di Turki masih berlangsung sehingga hari, walaupun kesedaran untuk kembali kepada landasan Islam sebenar semakin meningkat, namun ia bukan jalan yang mudah untuk menjadikan Turki gemilang sebagaimana zaman Kerajaan Muhammad AL Fateh, penakluk Konstantinopal.

Itulah perancangan Zionis dan Dajal dalam menjatuhkan dan meruntuhkan Islam. Dan yang terkini adalah pencerobohan Crimea dimana saudara Muslim di Crimea menjadi mangsa pencerobohan Russia sehingga Presiden kini hidup dalam buangan. Tentu ada rahsia yang tersembunyi di Crimea, dimana ia berdekatan dengan laluan Yajuj dan Makjuj di Laut Caspian jika berdasarkan sejarah dan juga penemuan kota purba dan piramid di Crimea yang tentunya mempunyai sesuatu yang istimewa bagi Yahudi Zionis.

Di China juga puak Islam Uygur mula diheret dalam kancah politik dan pengganas dengan peristiwa pengeboman terbaru di China dikaitkan dengan Muslim Uygur. Begitu juga dengan peristiwa besar dunia yang berlaku di negara kita Malaysia iaitu kehilangan ajaib pesawat MH370 yang mengejutkan dunia.

Boleh dikatakan semua 'mangsa' peristiwa akhir zaman adalah umat ISLAM samada di Crimea, Uygur, Malaysia, Syria, Yaman, Sudan malah Rohingya diratah dengan rakus dengan pelbagai konflik yang bukan sekadar melemahkan malah kalau boleh dihapuskan sebagaimana penghapusan etnik di Bosnia, Croatia, serta Rohingya.

Yang tinggal kini yang kuat berpegang teguh tanpa konflik yang serius adalah negara di rantau ASEAN iaitu Malaysia, Indonesia dan Brunei, walaupun sudah beberapa kali cuba diheret dalam isu sensitif supaya berlaku konflik teruma melibatkan Malaysia dan Indonesia. Apatah lagi dengan perlaksanaan undan-undang syarian di Brunei tentunya menambahkan geram dan meningkatkan lagi usaha Dajal dan rangkaiannya melalui gerakan Iluminati dan Hidden Hand untuk memporak perandakan rantau ini supaya lemah dan mudah untuk dikuasai. Di tambah lagi dengan Singapura telah lama menjadi pemantau @ CCTV bagi gerakan ini tetapi ia belum berhasil sepenuhnya.

Usaha ini dikuatkan lagi dengan pemahaman hadis Rasulullah saw bahawa pada akhir zaman Islam akan bangkit di sebelah timur dan juga kemunculan Imam Mahadi serta pasukan Bani Tamim bagi meruntuhkan rancangan dajal dan sekutunya.

Oleh itu bersedialah kita dalam menghadapi dan mengharungi ancaman Dajal dan sekutunnya secara terang-terang mahupun secara simbolik yang sudah lama bersarang melalui hiburan, penguasaan ekonomi serta gaya hidup yang menjadi amalan secara tidak sedar.

Namun begitu dengan doa dan hidayah daripada Allah swt, walaupun begitu hebat dugaan di akhir zaman, kesedaran umat Islam untuk kembali ke landasan sebenar juga meningkat, dengan perubahan gaya hidup dan kehendak untuk sentiasa dekat dengan Allah swt.

Umat Islam dan kita sendiri akan menjadi lebih kuat dan matang terutama dengan ujian hebat MH370 yang akan mematangkan cara kita berfikir, cara kita bertindak terutama dalam menangani krisi hubungan antara negara. Dan dalam masa yang sama ia akan meningkatkan lagi sistem keselamatan negara, aktiviti perisikan serta usaha mencari dalang sebenar MH370.

MH370 boleh menyatukan hati kita untuk berdiri teguh dalam satu pasukan dan mendekatkan lagi diri kita dengan Allah swt dengan doa dan munajat supaya Allah swt memberi jalan dan petunjuk terhadap isu ini dan ada sinar dipenghujungnya.

Ia juga akan menjadikan kita lebih kuat, lebih baik, lebih matang dan sistem pertahanan dan kesatuan kita akan meningkat apabila diuji sebegini.

Insyaallah jika kita terus teguh di jalan Allah swt, Allah swt akan tetap bersama kita. Kalau mengikut hukum alam, sebijak-bijak perancangan manusia, akan terbongkar juga kelemahannya samada secara sedar mahupun tanpa sedar. Hebat perancangan manusiamtidak mampu mengatasi hebantnya perancangan Allah swt.

MH370 adalah baru cerita permulaan bagi sejarah di akhir zaman. Apakah mungkin MH370 menjadi KUNCI pembuka bagi sejarah akhir zaman kehidupan manusia?

@admin

6 comments:

  1. Hello semua orang yang saya amat gembira yang mengambil lihat pada bukti besar saya bagaimana saya mendapat keinginan pinjaman saya Encik José Luis yang merupakan maneger José Luis Pinjaman Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan semua orang tahu ini, am D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina, saya cari pinjaman untuk memulakan perniagaan saya sendiri untuk menyokong perniagaan pertanian saya, perbelanjaan, jadi pergi dalam talian untuk mencari pinjaman apabila saya mendapati beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan ditipu wang kecil saya dalam proses masa menjadi ii keliru tidak tahu apa lagi yang perlu dilakukan, kerana wang yang sedikit saya dengan saya dipimpin oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil pemberi pinjaman kredit sebenar, jadi yang setia sebagai hari aku melayari Internet untuk mencari pekerjaan saya mendapati beberapa testimoni komen dalam forum D. Carlos, dan Puan Mary Lin dengan cara yang mereka terima bandar pinjaman bank mereka syarikat e-mel: joseluisloans@gmail.com, jadi saya memberitahu diri saya yang hendak Kuberikan ini percubaan kerana saya begitu takut tentang apa yang para peminjam yang lain lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan saya mengambil alamat e-mel peribadi anda yang berada di dalam komen-komen dalam forum, jadi saya menghubunginya untuk memberitahu beliau bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka syarikatnya, D. Carlos, dan María lin jadi apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, jadi saya bahawa saya dalam syarikat yang betul kata di mana saya mendapatkan jumlah saya pinjaman keinginan, memberikan saya pinjaman borang permohonan peminjam untuk membentangkan dan belakang, Saya melakukan semua jadi, kerana maklumat yang diperlukan keseluruhan saya tentang saya, jadi saya mendapat terma-terma dan syarat-syarat semua syarikat anda berjalan lancar, tanpa kehilangan masa, tidak kurang daripada 24 jam saya telah dimaklumkan bahawa jumlah pinjaman saya daripada 9,000,000 sah dolar telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pemegang amanah pinjaman, jadi dalam proses masa itu saya begitu gembira apabila mereka berkata, saya sepatutnya menghantar mereka perbankan butiran, tetapi agak ragu-ragu untuk berbuat demikian saya berkata kami mempunyai keyakinan dan saya rasa bagi pemberi pinjaman ini dipanggil Encik Abraham memberikan mereka akaun bank jadi ia adalah menghairankan bahawa penerimaan dan menyedarkan bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah $ 9.000.000 oleh Encik José Luis. Jadi segera menghantar e-mel yang saya terima pinjaman saya berjaya, jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen saya akan memberitahu anda sila hubungi Encik José Luis dengan e-mel yang sama: joseluisloans@gmail.com dan saya tahu dia juga akan membantu dengan jumlah pinjaman saya ingin anda juga, e-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina

    ReplyDelete
  2. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  3. Hi !!!
    nama saya ialah Dr. Robert West, saya seorang peminjam dan pengarah urusan syarikat kewangan pilihan Westrade, syarikat kewangan berdaftar dan diiktiraf dengan laman web rasmi yang diluluskan oleh syarikat di mana kami menawarkan peluang pinjaman seumur hidup kepada individu dan organisasi korporat di seluruh dunia. kami adalah organisasi pinjaman kewangan yang terkenal di dunia dengan pensijilan perkhidmatan kewangan, berdaftar dan diiktiraf secara global, dalam syarikat pembiayaan Opsyen Westrade, Kami pakar dalam pinjaman rumah kediaman untuk pembelian hartanah dan refinans. Jika anda sedang mencari pinjaman gadai janji berlesen, pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, pinjaman modal dengan bunga yang sangat berpatutan sebanyak 2%, maka anda berada di syarikat yang tepat untuk kebebasan kewangan anda ... hubungi kami hari ini.
    hubungi kami hari ini melalui
    e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com

    semua yang kami perlukan adalah maklumat anda dalam format di bawah

    BUTIRAN PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Status Perkahwinan:
    6) Kerja:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    9) Pendapatan Bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman yang Diperlukan:
    11) Tempoh Pinjaman:
    12) Tujuan Pinjaman:
    13) Agama:
    14) Pernahkah anda berdaftar sebelum:
    15) Nama Facebook:
    16) Nombor Whatsapp:
    17) Nama Pengguna Instagram:
    18) Adakah anda bercakap Bahasa Inggeris:
    19) Tarikh lahir:

    Apabila anda menyerahkan permintaan kepada kami, anda memohon kepada syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan kewangan anda. Kami akan menjaga anda melalui keseluruhan proses
    Kami akan sentiasa melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang anda boleh bayar dengan mudah dengan mempertimbangkan situasi kewangan peribadi anda sekarang dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. hubungi saya melalui
    E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
    Salam
    Dr. Robert West

    ReplyDelete
  4. Selamat siang pak / nyonya

    Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



    LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
    ================================
    * Pinjaman Komersial.
    * Pinjaman pribadi.
    * Pinjaman Bisnis.
    * Pinjaman Investasi.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pinjaman Akuisisi.
    * Pinjaman konstruksi.
    * Pinjaman Kartu Kredit
    * Pinjaman Konsolidasi Utang
    * Pinjaman bisnis dan lainnya:

    Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

    elizebethisaac@gmail.com

    Terima kasih

    kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

    ReplyDelete
  5. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  6. untuk semua orang, Tuhan pasti akan menjawab semua pemberi pinjaman palsu yang mencuri uang kami dengan menyamar sebagai pemberi pinjaman kepada kami, mereka datang dengan segala macam pembicaraan manis seperti memberikan pinjaman dengan tingkat bunga rendah, mereka semua penipuan kecuali Ibu yang baik. Rossa Stanley company, yang merupakan satu-satunya pemberi pinjaman sejati dan asli yang meminjamkan 2% suku bunga, inilah kisah saya, nama saya annisa dari bali, indonesia, pemilik restoran, jangan terkecoh atau takut bahwa pinjaman tidak dapat diperoleh dari internet, adalah mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komentar Anda tentang bagaimana Anda ditipu, Ya mereka scammer, dan mereka juga pemberi pinjaman nyata. Dan ibu rossa adalah salah satunya. Karena banyak yang scam lenders, saya awalnya skeptis, saya memutuskan untuk meminta ibu rossa untuk pinjaman, jadi saya menghubungi ibu rossa untuk permintaan pinjaman saya sebesar Rp100.000.000,00 dan dalam 24 Jam, pinjaman saya disetujui dan dikirim ke rekening bank BCA saya, dan pinjaman ini datang dengan bunga sangat rendah 2% tidak seperti bank di Indonesia yang memberikan pinjaman 7% atau lebih, saya harus mengakui ketika saya mendapat uang, saya terkejut dan masih terkejut sampai saat ini, meskipun ada beberapa yang ditolak karena mereka tidak memenuhi syarat untuk pinjaman. Tetapi saya diberikan karena keseriusan dan pendekatan saya yang tulus, saya mendapatkan pinjaman saya, dan ketika saya bertanya kepada ibu rossa bagaimana dia mendapatkan uang yang dia pinjamkan kepada banyak orang dia mengatakan itu didukung oleh negara-negara bersatu dan bank dunia untuk membantu orang miskin sekitar ASIA dan AFRIKA untuk mengurangi kemiskinan saya tidak dapat berhenti mengucapkan terima kasih kepada ibu rossa untuk mengeluarkan saya dan keluarga saya dari kemiskinan, jadi saya merasa karena dia baik dan baik kepada saya, saya perlu berbagi berita tentang perusahaannya sehingga orang-orang akan tahu tentang dia perusahaan pinjaman dan juga menghindari jatuh untuk peminjam palsu yang membanjiri di mana-mana dengan cerita palsu., Anda dapat berbicara dengan ibu rossa melalui email, whatsapp dan teks, saya merasa dibandingkan dengan berbagi rincian ini tetapi banyak yang sangat tidak serius dan akan menelepon ibu jadi Saya hanya bisa memberikan alamat surelnya untuk menghubungi ibu rossa yang rossastanleyloancompany@gmail.com, jika Anda menghubungi mereka, mereka akan menjawab Anda dengan cepat dan jika Anda ragu apa pun Anda dapat menghubungi saya di facebook @ annisa berkarya atau email saya di annisaberkarya@gmail.com. semoga ALLAH terus memberkati dan melindungi wanita yang baik dan pengertian rossa stanley ini.

    ReplyDelete

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...