nuffnang adv

lazada adv

Tuesday, July 8, 2014

Masjid terbiar sejak penduduknya murtad sekampung di Sabah, Malaysia... amat menyedihkan



Laporan Jemaah Doktor Rosmadi Nawi 07-07-14
SEJAK 1996 MASJID TIDAK DIAZANKAN LAGI
100% Penduduk Kampung itu telah di murtadkan
KITA ASYIK GADUH PASAL PENGEMIS..SAUDARA KITA LUPAKAN
Kita asyik berpolitik mencari salah musuh politik kita. Tapi nasib umat Islam di pedalaman Sabah kita lupakan. Jika mahu bersedekah, di sinilah tempatnya. Kita gagal pertahankan agama saudara kita kerana kita tidak pedulikan iman, makan minum mereka. Mari kita ikuti kisah Dr Rosmadi yg kini di bulan Ramadhan sedang berdakwah di negeri Sabah.
Doktor Rosmadi Nawi salah seorang Doktor Mata yg byk menghabiskan masa berkorban di jalan Allah dan jemaah Doktor Rosmadi sekarang sdg bergerak selama 40 hari di Sandakan.
Ceritanya, “Menjejaki masjid yg sudah 18 tahun dibiarkan usang di Kg Langkabong, Tongod, Sandakan. Kampung tersebut terletak kira2 setengah jam perjalanan dari masjid daerah Tongod. Bila kami sampai ke kawasan berdekatan lokasi masjid tersebut kami terpaksa meredah semak samun dgn dipandu arah (guide) oleh peniaga Pakistan dan tak terlintas di dlm hutan tersebut ada tinggalan masjid. Setelah meredah semak sejauh kira2 70m dari jalan ternampak samar2 bangunan usang di sebalik semak samun.
“Kami rasa terkedu melihat keadaan masjid tersebut dan naik ke dlm dgn terpaksa meredah serpihan bumbung yg runtuh dan kotoran yg bertimbun di dalam masjid tersebut. Kami bergotong royong membersihkan kotoran di dlm masjid itu. Jemaah kami, Badrul Munir melaungkan azan dgn sayu kemudian kami solah sunnat 2 rakaat di rumah Allah yg telah hampir 20 tahun kesepian. Selepas kami bersihkan masjid tersebut sekadar yg termampu, kami beredar dgn perasaan sedih.”
Usaha gigih missionary Kristian yg bertubi2 di Kampung Langkabong sehingga seorang demi seorang telah murtad termasuklah Bilal masjid sendiri. Masjid itu kali terakhir digunakan pada tahun 1996. Mengapa ia berlaku?
Ianya berlaku apabila umat Islam sbg pendokong agama yg haq tidak menjalankan tugas mereka yg sebenarnya sebagai Dae’i Allah sebaliknya agama bathil telah bergerak dan memainkan peranan mereka. Kita alpa mencari salah musuh politik hingga agama lain mengambil kesempatan ke atas kita.
Semoga kita semua jadikan diri kita, seluruh keluarga kita dan seluruh ummat Dae’i…… InsyaAllah…
Coretan Dr. Rosmadi Nawi (Disunting oleh saya sendiri)..Jazakallah Maulana Ali.

@http://terengganutimes.com/

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...