nuffnang adv

lazada adv

Monday, January 31, 2011

Inovasi iklan kini telah melangkau jauh

Dalam penerbangan blogger dengan menaiki pesawat Firefly Kuala Terengganu- subang, terpandang iklan-iklan dalam pesawat yang cukup menarik.






kini ruang-ruang untuk mengiklan kepada publik dalam aktiviti 'public awareness' telah melangkau jauh dan kita tak mengjangka ia telah diiklankan dengan cara yang tidak kita jangka. Malah kadang kita tak perasan pun ia sebenarnya adalah iklan.

Begitulah kreatifnya mereka yang berkecimpung dalam dunia pengiklanan. suatu hari nanti mungkin tandas pun akan menjadi medium iklam yang berkesan dan menarik terutama akan muncul suatu hari nanti tandas kreatif dan berinovasi dengan iklan-iklan yang menarik.

Sebenarnya kuasa iklan ini amat kuat dan utuh sekali dalam memberi 'awareness' kepada khalayak. Kalau kita tengok dan perhati, setiap hari pasti ada produk atau jenama baru di TV.  Syarikat yang sanggup melabur dalam iklan tv dengan berkesan pasti akan melihat hasilnya yang menabjubkan dimana produk consumer mereka akan cepat diterima pelanggan di pasaran.

Teringat masa belajat di universiti dahulu, di mana beberapa kerat sahaja daripada warga bumi Melayu yang minat menceburi atau mengambil paper atau jurusan pengiklamam. hampir 80% adalah daripada kaum Cina.

Sebab itulah kalau diperhatikan produksi-produksi iklan yang besar di negara kita masih dikuasai oleh mereka walaupun tenaga produksi ada juga warga kita yang menjadi pilihan seperti Allahyarham Yasmin Ahamd dengan Leo Burnett Advertising.

Dunia kreatif dalam dunia pengiklanan amat menarik sekali untuk diterokai. Ia mencabar namun amat menarik.

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...