nuffnang adv

lazada adv

Thursday, January 27, 2011

Bermalam Di Genting Highland....Bandar Di atas Gunung

beginilah kaunter check in sampai 35 kaunter, macam kat bank pulak
Baru-baru ini semasa balik dari menghadiri Pameran MAHA 2010 di Serdang, sempat bermalam satu malam di Genting Highland iaitu di First World. Punyalah ramai orang di hotel yang mempunyai 6000 bilik dan boleh menampung 12,000 orang dalam satu masa. Itu belum termasuk hotel kaum kerabat bersebelahannya.

beginbilah bilik untuk bermalam di sini, ini pun RM245 sebilik.
Masa untuk check in kena ambil nombor untuk giliran check in di kaunter yang mempunyai hampir 35 kaunter check in. Giliran blogger adalah no 856 dan masa ambil no baru no 692 kira-kira 100 orang lagi.
 Terkejut jugak blogger sampai begitu sekali hebat bisnes hotel di Genting Highland, check in kena ambil nombor dan kena tunggu hampir 2 jam baru dapat check in. Harga bilik pula RM245 semalam, itupun bilik yang seluas burung merpati. Kalau kat hotel lain gerenti pelanggan dah cabut pergi hotel dan resort lain. Tapi di sini pelanggan setia menunggu untuk check in macam tunggu nak depart kat airport.




Macam kat Venice

Nak beli Bonia pun ada kat Genting


Suasana di sekitar lobi dah rasa macam bukan kat Malaysia. Berapa kerat je nampak orang Melayu. Rata-rata adalah kaum Cina serta bangsa asing. Mujur cuaca yang dingin dapat sedikit menyejuk dan meredakan hati ini.

Selepas ceck in dan masuk bilik, blogger dan 2 lagi rakan mengambil peluang untuk bersiar-siar di kawasan pusat perniagaan dan indoor theme park yang begitu hebat binaannya yang mampu menarik pelancong bukan sahaja dalam negara malah antarabangsa, Begitu hebat sekali idea dan perjalanan bisnes di Gunung Genting ini. jauh sekali pandangan serta sasaran bisnes sehingga ia melangkaui batas-batas perniagaan biasa.

Hasil kreativiti daripada botol air minuman menjadi hasil seni yang hebat
Kalau nak dikira kasino adalah tarikan, rasa itu bukan sebab utama pelancong datang ke sini. Kemudahan yang ada disini lengkap seperti kita berada bukan sahaja di shopping mall bagaikan satu daerah pelancongan yang serba serbi lengkap dan hebat.

Theme Park yang mempunyai pelbagai aktiviti
Kalau nak menyertai semua aktiviti di sini, rasanya dua hari percutian tidak cukup untuk kita meneroka tarikan di sini. Cuma pasal makan minum sahaja yang sedikit mahal berbanding dengan dunia di bawah bukit. Namun begitu bagi penggemar fast food usah bimbang, macam-macam ada kat sini cap badut, orang tua janggut putih, dan macam-macam lagi.

Macam di Saigon

Blogger dan rakan akhirnya memilih satu gerai Muslim di sini, 3 teh tarik dan tiga nasi goreng dengan ayam goreng kira-kira RM50.00 untuk 3 orang. Kira ok lah dengan dunia jauh di pergunungan untuk mengalas perut.

Breakfast di First World... ramainya orang
Apa yang pasti percutian dengan anak-anak pasti menyeronokkan asalkan sanggup bersedia dengan budget yang lebih sedikit untuk anak-anak bergembita dengan aktiviti di sana. Apa pun bagi mengelakkan dari peak season dan juga peak rate elakkan dari cuti sekolah atau public holiday kerana harga bilik pada masa itu agak 'terik' sedikit atau hampir maksimum. Di syorkan guna travel agensi untuk booking bilik supaya dapat harga yang lebih rendah dan baik.

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...