nuffnang adv

lazada adv

Friday, January 27, 2017

Kenyataan akhbar Boycott Divestment & Sanctions Malaysia - BDS Malaysia mengenai penjualan produk pakaian Shay Shaul keluaran syarikat Israel yang berpengkalan di Haifa.


Image may contain: one or more people

TERKINI (11.30pm, 27 January 2017):
#BDS Malaysia telah dimaklumkan oleh Pihak Pengurusan GCH Retail Malaysia, pengendali pasaraya Giant, bahawa, Giant telah mengeluarkan semua produk "Shay Shaul" dari ruang jualan Giant.
https://www.facebook.com/bdsmovementmalaysia/posts/2204062419819199
KENYATAAN AKHBAR OLEH BOYCOTT, DIVESTMENT AND SANCTION (BDS) MALAYSIA
27 Januari 2017
BDS Malaysia ingin menyuarakan kekecewaan kami terhadap Giant Hypermarket Malaysia kerana menjual pakaian (seluar) keluaran syarikat dari Israel di rangkaian pasar raya mereka di bawah jenama Shay Shaul.
BDS Malaysia menyeru Giant Hypermarket untuk menarik balik barangan ini dan juga jika ada produk-produk lain buatan Israel dengan serta-merta. Jika tidak, kami akan mengambil langkah-langkah berikut:
1. Meminta kerajaan Malaysia mengambil tindakan terhadap Giant;
2. Menjalankan kempen awam di seluruh negara yang bertujuan untuk memboikot Giant.
BDS Malaysia juga menggesa rakyat Malaysia untuk membuat bantahan berkenaan perkara ini dengan mengisi borang maklum balas pelanggan secara online di sini:
( http://www.giant.com.my/contact-us/contact.aspx )

No automatic alt text available.
Boikot, Pelupusan dan Sekatan Terhadap Israel (BDS) adalah gerakan global yang bertujuan untuk meningkatkan tekanan ekonomi dan politik terhadap Israel sehingga ia mematuhi undang-undang antarabangsa dan memberhentikan aktiviti pendudukan dan penindasan rakyat Palestin.
BDS Malaysia adalah sebahagian daripada gerakan global ini yang kini terdiri daripada NGO, berbagai persatuan agama, kesatuan sekerja, persatuan akademik dan pelajar serta penerima anugerah Nobel untuk keamanan.
Gerakan BDS antarabangsa telah berjaya berkempen menentang syarikat perniagaan yang bersubahat dalam kekejaman yang dilakukan oleh Israel terhadap rakyat Palestin. BDS Malaysia tidak akan teragak-agak untuk turut serta dengan kempen terhadap Giant jika Giant masih berdegil untuk menjual produk syarikat Israel.
Kami harap Giant akan membuat keputusan yang sewajarnya tentang perkara ini secepat mungkin.
Terima kasih.
Prof Mohd Nazari Ismail, PhD.
Pengerusi,
BDS Malaysia
http://bdsmalaysia.com/h/

sumber: FB Agsa syarif dan FB BDS

#setiupost
#boycottisrael

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...