nuffnang adv

lazada adv

Friday, January 27, 2017

Buku FIQH UMRAH KONTEMPORARI panduan untuk anda oleh Ustaz Jamaluddin Hashim UNISZA

Image may contain: 5 people, text

Assalamualaikum Warahmatulahi Wabarakatuh
Buku Fiqh Umrah Kontemporari ini merupakan catatan peribadi saya sejak berkecimpung sebagai Pembimbing Ibadah Haji dan Umrah bermula tahun 2003. Penulisan buku ini bersumberkan kitab-kitab fiqh muktabar dalam Mazhab Syafie, resolusi-resolusi Muzakarah Haji Peringkat Kebangsaan dan buku-buku Panduan Haji dan Umrah terbitan Tabung Haji. Ini adalah setelah mengambil kira pandangan Fiqh Haji dan Umrah yang berautoriti di Malaysia berasaskan Mazhab Syafie dan resolusi-resolusi Muzakarah Haji Peringkat Kebangsaan.

Image may contain: 1 person, text

Buku ini wajar dimiliki oleh semua terutamanya bakal jemaah umrah lelaki dan wanita serta pembimbing umrah. Ini kerana penulisan buku ini disusun mengikut pergerakan jemaah umrah yang memasuki Tanah Suci Makkah sama ada melalui Madinah atau langsung dari Tanah Air. Selain itu, buku ini memberikan panduan pelaksanaan umrah bagi kanak-kanak. Panduan ini sangat penting bagi ibu bapa yang membawa anak kecil mereka ke Tanah Suci untuk sama-sama melakukan umrah. Buku ini turut menyentuh pelbagai isu ibadat yang sering menjadi persoalan dalam kalangan jemaah umrah.
Harga senaskhah RM20. Tidak termasuk kos penghantaran. Saya akan mengunakan sampul Flexipack (Pos Malaysia) yang berharga RM5 (Semenanjung Malaysia).
Jika berminat untuk mendapatkan buku ini sila whatapps saya (013-9951480)

sumber: FB Jamaluddin Hashim

P/S" Penulis Jamaluddin hashim ini adalah sahabat admin dan seorang pemberi kuliah dan pembimbing haji dan umrah dan sekarang bertugas sebagai pensyarah di UNISZA


#setiupost
#terengganumyheritage

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...