nuffnang adv

lazada adv

Friday, March 7, 2014

Dunia: Pemuda dan ikan Yu di Mogadishu, Somalia




Gambar seorang pemuda memikul seekor ikan yu di Mogadishu, Somalia amat menarik dengan berlatarbelakangkan bangunan yang musnah di negara yang sentiasa bergolak di antara pejuang Islam dan askar pro kerajaan. Ikan yu adalah antara ikan utama didaratkan di sini. Apa yang menarik, orang di sini tidak begitu makan ikan sebaliknya ia dikeringkan dan juga dijadikan ikan masin untuk di eskport.

Menurut jurufoto, bukan mudah untuk mengambil di Mogadishu, Somalia, begitu banyak sekali halangan. Malah semasa mengambil gambar ini, beliau dihampiri oleh askar kerajaan yang bertanyakan apa yang beliau buat. Ia bukan sesuatu tugas yang mudah.

oleh:


Feisal Omar
NATIONALITY: 
Somalia
ABOUT: 
Feisal Omar Hashi was born in 1982 in Burao, Northern Somalia, and is currently based in Mogadishu. In 1999, as a student studying several subjects, including photography and editing, at a media institute in Mogadishu, he started working with a local Somali website. He began working with Reuters in early 2007, and has since operated in Mogadishu amid the escalating violence

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...