nuffnang adv

lazada adv

Thursday, January 2, 2014

Misteri Mumia dijumpai di China.. Dipercayai berusia 300 tahun..



article-2460931-18BFC6EE00000578-629_634x825
Tiga mumia telah dijumpai oleh arkeologi China di kawasan pembinaan di Xiangcheng, Henan Province, tengah China. Ia digali keluar daripada lubang sedalam 2 meter pada 10 Oktober. Ketika dijumpai, mumia tersebut masih dalam keadaan baik namun selang sejam terdedah kepada cuaca, dua mumia tersebut beransur-ansur mengering dan menampakkan tulang serta mengeluarkan bau kurang enak. Manakala satu mumia yang lain berubah kulitnya kepada hitam. Beberapa pemeriksaan pakar menunjukkan petanda bahawa mumia-mumia ini berusia 300 tahun dan kemungkinan besar sezaman dengan pemerintahan Dinasti Qing(1644-1912).
article-2460931-18BFC6FE00000578-445_306x423
Berdasarkan kepada pakaian mewah mumia tersebut, besar kemungkinan mumia tersebut adalah salah seorang pegawai kerajaan Dinasti Qing. Pakar daripada Amerika Syarikat, Lucas Nickel memberitahu bahawa pengawetan mumia di China bukan secara buatan manusia tetapi lebih menjurus kepada keadaan mumia tersebut ditanam. Dengan kata yang lain, ia disebabkan oleh bagaimana mumia tersebut dan kawasan mana ia dikebumikan. Dalam kes mumia ini, ia didakwa berlaku pengawetan kepada udara dan kelembapan tidak mampu untuk memasuki keranda tebal yang ditutupi dengan arang batu.
article-2460931-18BFC6FA00000578-187_634x767
Dakwaan daripada Prof Dong daripada China mengesyaki keluarga mumia ini memasukkan sejenis bahan pengawet ke dalam badan mumia tersebut dan bilamana ia terdedah kepada udara, jasad mumia tersebut akan mula merosak dan hilang daya pengawetan.
Walaubagaimanapun, keadaan mumia ini sememangnya misteri. Pakaian dan keseluruhan yang berkaitan dengan mumia ini tidak terjejas walau sedikit. Pakaiannya kelihatan seperti baru dikebumikan sebulan. Tiada kesan koyak, Kasut yang dipakainya semasa dikebumikan masih elok dan tidak terjejas.
sumber: http://takusahrisau.wordpress.com

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...