nuffnang adv

lazada adv

Tuesday, July 5, 2011

Tenaga Ajaib Bersembunyi Dalam Minda Anda



Kata Dr HM Tuah Iskandar dalam bukunya Membina Imaginasi Cemerlang, apabila kita sentiasa memikirkan kita ini rasa kenyang, anda tidak akan berasa lapar. sebagai contoh kita kurang merasa lapar pada bulan Ramadhan kerana tidak memikirkan rasa lapar atau tentang makanan, malah gerak kerja kita seharian pun tidak terganggu dek terfikir kepada makanan atau rasa lapar. Cuma apabila menjelang waktu petang, kita secara sengaja atau tidak sengaja telah menghantar mesej kepada minda kita tentang makanan, bazar Ramadhan, nak makan apa pada waktu berbuka, dari situ sudah mula timbul rasa lapar bagi yang berfikir tentang perkara tersebut.

Dan kalau pada hari biasa, pada pagi hari lagi kita sudah terfikir pasal makanan dan sarapan pagi, minda kita telah menghantar mesej kepada perut tentang makanan dan rasa lapar. Sebab itulah bagi mereka yang mengalami sindrom putus cinta yang parah tak lalu dan berselera untuk makan sebab tiada mesej dari minda tentang lapar dan makanan. Mesej yang ada adalah berkisar tentang putus cinta, kisah pedih dan sebagainya. Padahal perut dalam keadaan kosong dan lapar.

Maka jika kita bijak berkomunikasi dengan minda kita untuk mencapai segala impian atau mendorong tindakan bagi mencapai impian untuk cemerlang, kita kena selalu berimaginasi dan berkomunikasi tentang perkara impian, tindakan, bayangan yang menjurus kepada apa yang kita ingin capai atau berubah.
Di sini dapat disimpulkan bahawa, kita adalah apa yang ingin kita capai atau gapai dan minta apa yang akan berlaku kepada diri kita.'

Jika kita benar-benar mahu berjaya dan cemerlang dalam hidup, hantarlah atau berkomunikasilah dengan minda kita tentang apa yang perlu dan patut dilakukan untuk berjaya dan cemerlang dalam hidup. Insyallah kejayaan dan kecemerlangan sedang menanti kita di hadapan....

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...