nuffnang adv

lazada adv

Wednesday, May 29, 2013

Boon Siew Honda sasar RM1b

Boon Siew Honda sasar RM1b
BOON Siew Honda Sdn Bhd (Boon Siew Honda) menyasarkan perolehan RM1 bilion tahun ini melalui jualan 260,000 motosikal sekali gus menguasai 50 peratus pasaran segmen motosikal di negara ini.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Boon Siew Honda, Satoshi Okada berkata, tahun lalu syarikat itu berjaya menjual sebanyak 253,000 unit motosikal dengan nilai RM900 juta.

Menurutnya, syarikat itu menguasai 47 peratus pasaran tempatan pada tahun lalu dan berhasrat untuk terus mengekalkan kedudukan sebagai peneraju segmen itu bagi tahun ini.

“Walaupun agak mencabar, kami tetap akan berusaha untuk mencapai 50 peratus penguasaan pasaran pada masa depan,” katanya pada majlis pelancaran Honda Wave 110 Serba Baru di Petaling Jaya, semalam.

Hadir sama, Timbalan Pengerusi Boon Siew Honda, Datuk Seri Tan Hui Jing dan Peneraju Projek Besar Honda R & D Asia Tenggara, Tatsuya Minagawa.

Okada berkata, syarikat itu turut meletakkan sasaran untuk menjual 30,000 unit motosikal Wave 110 Serba Baru menjelang akhir tahun ini.

“Sejak diperkenalkan ke pasaran tempatan, Wave terus popular dalam kalangan rakyat Malaysia  kerana praktikaliti, penjimatan bahan api dan prestasi yang dinamik,” katanya.  

Wave 110 serba baru itu  mempunyai dua varian iaitu DX110 dan S110 dengan kedua-dua model itu menawarkan standard lebih tinggi, berkuasa dan cekap bahan api sekali gus memberi pengalaman tunggangan terbaik kepada penunggang motosikal.

DX110 dijual pada harga atas jalan RM4,498 sebuah manakala model S110 pada harga RM3,898.

Kedua-dua varian itu turut didatangkan bersama insurans komprehensif untuk penunggang tunggal, jaminan selama dua tahun atau perbatuan sejauh 20,000 kilometer.

-sinar harian

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...