nuffnang adv

lazada adv

Thursday, November 10, 2011

Aidil adha 2011... rezeki dan cabaran KORBAN

lahir pada 5 nov 2011, jam 6.02 ptg, berat 4.41kg- normal
Nampaknya sambutan aidil adha hanya disambut di dalam hati. Dengan berulang alik ke hospital kerana isteri bersalin pada 5 Nov iaitu pada hari wukuf, menjadikan aidil adha kali ini tak sempat di rasai.

Selepas solat raya di masjid, jamuan hari raya hanyalah roti gardenia dan sedikit air soya menjadi juadah pengalas perut sebelum ke hospital. Anak-anak telah di 'kidnap' oleh bapa saudara bersama neneknya.

pengorbanan isteri, ibu untuk keluarga
Manakala program ibadah korban hanya dibuat secara jauh sahaja iaitu pakej korban di Kemboja dibawah kelolaan Ust Dr Khairudin, pengasah darul Fuqaha dan D Hatiku.

Baby selamat lahir pada petang 6.02 minit ptg, di Hosp Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu dengan berat 4.41kg secara normal, kira kategori big baby.

Manakala pada petang 7 Nov, baby di masukkan ke ICU kerana Jaundice yang tinggi namun begitu alhamdulillah telah dipindahkan ke wad jagaan bayi di wad 5 pada petang semalam 8 Nov 2011. Dan alhamdulillah pada 10 Nov 2011 selamat discaj dario HSNZ Kuala Terengganu. Terima kasih kepada misi-misi dan nurse-nurse di wad labor room, 2A, 6CD serta 5A di atas PENGORBANAN kalian dan sama-sama beraya di hospital.

Berulang alik dari Setiu ke Kuala Terengganu setiap hari dari jam 10.00pg hingga 12.00 malam memang memenatkan, tetapi demi tanggungjawab dan sokongan kepada isteri ianya dihadapi dengan tabah. Apabila direnung sebenarnya inilah yang di namakan KORBAN. Rupanya ini korban yang tuhan mahukan dari diri ini.

Pengalaman bersama warga bapa ICU dan juga kanak-kanak serta bayi yang ditempatkan di ICU cukup menginsafkan. Ada yang meratap kerana kematian, nazak tiada harapan, stabil dan macam-macam lagi situasi. Semuanya memerlukan pengorbanan yang cukup besar untuk dihadapi.

Setiap PENGORBANAN yang dihadapi adalah untuk diinsafi dan direnungi erti sebenar KORBAN yang mungkin berbeza bagi setiap insan dan individu.  BERKORBAN memerlukan PENGORBANAN.

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...