nuffnang adv

lazada adv

Monday, March 24, 2014

MH370: Adakah ini titik noktahnya?

MH370 might have crashed into Indian Ocean in suicide mission, says daily

Semalam jam 10.00 malam bertempat di PWTC, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak telah membuat sidang media khas berhubung kehilangan pesawat Mh370 yang telah diberi titik noktah di lautan Hindi.

Keputusan dibuat berdasarkan rumusan data oleh AAIB UK dan data satelit Immarsat. Ia menunjukkan bahawa lokasi terakhir MH370 dikesan adalah di koridor selatan berdekatan Australia.
Keputusan ini telah melegakan banyak pihak yang selama ini menunggu bagaimana keusdahan misi SAR atau pencarian pesawat ini.

Dari aspek tragedi ia merupakan berita yang melegakan buat setakat ini. Dan selagi sisa pesawat mahupun kotak hitam hitam pesawat tidak dijumpai, tentunya masih banyak lagi persoalan yang tidang terungkai.

Bagi pihak yang ingin kepastian apa sebenarnya yang berlaku, ia sebenarnya baru bermula. APa sebenarnya yang terjadi? bagaimana ia terjadi? apa motifnya kejadian ini? Malah tragedi ini telah menarik penglibatan lebih 22 negara dalam misi SAR. Tentunya ada yang istimewa dengan MH370 ini.

Pelbagai teori dan andaian telah dikemuka sebelum ini dengan pelbagai persepsi dan hujah sokongan. Di antara yang terakhir kita dengar adalah:


  • APa kargo yang dibawa oleh MH370 sehingga ia menjadi perhatian lebih 22 negara yang turut sama membawa peralatan canggih untuk mengesannya.
  • Juga dikatakan terdapat ejen rahsia dalam pesawat samada dari China, USA serta Israel yang tentunya mempunyai misi yang tersendiri.
  • Kenapa pesawat berpatah balik dan bagaiman sistem komunikasi pesawat tercanggih lumpuh sama sekali. Dan ada yang mengatakan tenologi AWACS Amerika Syarikat mampu melakukan perkara ini, apatah lagi teknologi Boeing juga dari negara yang sama.
  • Ada yang mengatakan ada bersama emas di bawa dalam pesawat memandang China pada 2014 telah mula meningkatkan rizab emas negaranya dan ini juga dikatakan antara yang menjadi persoalan, banyak mana ia dibawa dan samada ianya hanya sekadar spekulasi
Apapun MH370 akan menjadi satu misteri kehilangan pesawat terhebat dan ajaib dalam abad kecanggihan teknologi ini. Ia mungkin melibatkan perancangan negara yang mempunyai kuasa yang lebih besar dan hebat dalam misi negara masing-masing atau ia sememangnya tragedi yang tidak diundang.

Sama-sama kita tunggu hasil siasatan dan pembongkarannya selepas peristiwa ini. Jika ianya konspirasi tentunya akan menjadi seperti peristiwa 11/9 yang kini mula dilupakan walaupun cerita sebenanya telah dirungkaikan dengan bukti-bukti yang kukuh.

Sama-sama kita sedeqahkan ALFATIHAH untuk mangsa MH370 dan kita doakan keluarga mereka kuat dan sabar menghadapi dugaan yang hebat ini.

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...