nuffnang adv

lazada adv

Tuesday, December 8, 2015

G25 pertubuhan apa ini?




G25 adalah sekumpulan individu yang berpegalaman dalam pelbagai bidang danmempunyai pandangan yang berbeda tetapi mendokong matlamat dan wawasanyang sama.
Kesemua ahli G25 menjunjung nilai yang sama, dengan kesedaran bahawa Malaysiasebagai sebuah negara yang mempunyai ramai bilangan penduduk Muslim danmendokong Islam sebagai agama rasmi, kami percaya pentadbirannya sepatutnyalah dikendalikan selaras dengan apa yang termaktub dalam perlembagaan yang menjamin hak asasi rakyatnya terhadap kebebasan beragama dan menyuarakan pendapat masing-masing.
G25 merupai sekumpulan orang Melayu yang berpengaruh dan dengan itu, kami percaya kami mempunyai kedudukan yang lebih baik dari lain-lain pertubuhan masyarakat bagi memainkan peranan yang membina dalam menyuarakan perspektif wasatiyyah dalam hal keagamaan. Selanjutnya, kami yakin kami boleh menjana nafas baru dalam usaha kami bagi memperkukuh institusi perundangan serta mempertingkatkan mutu pentadbiran dan pemerintahan negara. Kami berpendirian yang prinsip asas pemerintahan bergantung kepada ketelusan, integriti dan tanggungjawab. G25 menyokong prinsip-prinsip tersebut yang menjadi asas kepada setiap pemerintahan yang bersih.
ruj: http://g25malaysia.org/

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...