Mencerap ilmu adalah salah satu fungsi yang membolehkan manusia berfikir lebih kreatif dan sentiasa mencabar keupayaan MINDA sendiri supaya menghasilkan IDEA dan ILHAM yang terbaik untuk diterjemahkan dalam hidup.
Apabila kita merenung terutamanya kerja-kerja kreatif pengiklanan samada melalui IKLAN bilboard, papantanda, iklan TV dan sebagainya, inilah antara hasil pemikiran KREATIF dan mencabar MINDA supaya berfikir diluar daripada kotak biasa.
Melihat kepada iklan di atas, ia memberikan kita banyak sekali idea dalam melontarkan idea bisnes, pemasaran produk, kerja kreatif serta membentuk persepsi baru publik terhadap produk. Ia bukan pemasaran produk semata-mata tetapi membina 'BRAND" pada produk melalui sentuhan pancaindera manusia dengan mesej dan gambar yang membentuk persepsi dalam MINDA kita.
Sesungguhnya membentuk dan membangunkan 'MENTALITI' baru adalah suatu cabaran dalam membangunkan tamadun manusia baru yang serba dilengkapi dengan teknologi yang serba pantas dan canggih. Namun begitu kelengkapan yang canggih seperti kemudahan gadget sekarang dengan smartphone belum tentu dapat menghasilkan masyarakat berfikiran maju jika kita hanya menjadi FOLLOWERs, tetapi dikuasai oleh teknologi dalam hidup seharian.
Nampak berbelit tetapi sebenarnya kita perlu mencari dimana MINDA kita dan bagaimana untuk dikembangkan dan dibangunkan kekuatan MINDA kita supaya ia mampu memberi pulangan pada kita. Bab kata pakar kewangan Robert T Kiyosaki @ RICH DAD, ASET adalah sesuatu yang memberi pulangan samada keuntungan, dividen atau apa-apa kebaikan kepada kita.
No comments:
Post a Comment