nuffnang adv

lazada adv

Monday, October 31, 2011

Sekolah Imtiyaz Terengganu.. melahirkan generasi Al Quran dan unggul

Kampus Sekolah Imtiyaz yang terletak di Besut akan beroperasi sepenuhnya sedikit masa lagi


Sekolah Imtiyaz bakal menjadi sekolah atau institusi ulung dalam melahirkan generasi hafaz quran, berilmu, serta berakhlak dunia.

Inilah sekolah atau institusi yang kini menjadi rebutan dan pilihan di negeri Terengganu oleh ibu bapa yang inginkan anak-anak mereka belajar di sekolah yang mengutamakan AL Quran dan ilmunya.

Dulu ia adalah satu impian dan pembelajaran hafazan AL Quran hanya dipelopori oleh sekolah-sekolah pondok atau persendirian. Kini Kerajaan Terengganu telah memproaktifkan impian ini kepada realiti dalam melahirkan generasi ulul albab.
Di sini akan lahir generasi unggul Al Quran dan akademik Islam

Buat masa ini tiga sekolah Imtiyaz telah didirikan di Besut, Kuala Terengganu dan Dungun. Sambutan terhadap kemasukan ke sekolah ini amat menggalakkan dan turut menjadi perhatian bagi mereka yang tinggal di luar Terengganu.

Kita amat berharap dengan wujud dan adanya sekolah berteraskan hafiz dan Al Quran ini akan terus bercambah di setiap daerah di Terengganu dan program hafazan Al Quran juga diperkasakan lagi di peringkat pra sekolah lagi dengan lebih baik.

No comments:

Post a Comment

Get the lowest PRICE booking by ONLINE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...